KODEKS ETYKI ZAWODOWEJ BROKERA
I. W kontaktach z Klientem broker podejmuje:
- działania w dobrej wierze, nacechowane szacunkiem i w poczuciu najlepszego wykorzystania swojej wiedzy, mając za podstawowy cel interes Klienta.
II. W kontaktach wzajemnych:
- każdy z członków Stowarzyszenia, będąc równym wśród równych, cieszy się szacunkiem całego środowiska
- podważanie dobrego imienia lub naruszanie czci innego brokera jest traktowane jako działanie wymierzone w środowisko
- wszelkie praktyki i działanie, noszące znamiona nieuczciwego wzbogacenia się kosztem innego brokera, zasługują na potępienie ze strony całego środowiska.
III. W kontaktach z zakładem ubezpieczeń:
- broker, poprzez swoje zaangażowanie i profesjonalizm, umiejętnie wykorzystuje swoją wiedzę, postępuje uczciwie w stosunku do zakładu ubezpieczeń - dążąc do zabezpieczenia jak najlepiej pojętego interesu Klienta.
Główne Zasady Etyki Zawodowej
- Brokerzy działają w interesie Klienta, którego dobro stawiane jest na pierwszym miejscu.
- Brokerzy prowadzą działalność w dobrej wierze i zgodnie z prawem, przestrzegając zasad uczciwej konkurencji.
- Brokerzy dbają o reputację i dobre imię swojego zawodu.
- Podstawą stosunków między brokerami jest równoprawność i wzajemny szacunek.
- Dobór kadr, organizacja pracy i wewnętrzna kontrola firmy brokerskiej zapewniają kompetentną i odpowiedzialną obsługę Klienta.
- Oświadczenia składane przez brokera lub w jego imieniu, w tym również ogłoszenia publiczne, są jednoznaczne i nie mogą wprowadzać w błąd.
- Brokerzy w swoim działaniu kierują się zasadami uczciwego obrotu w stosunku do wszystkich podmiotów.
|
|
|