KODEKS ETYKI ZAWODOWEJ BROKERA

I. W kontaktach z Klientem broker podejmuje:

  • działania w dobrej wierze, nacechowane szacunkiem i w poczuciu najlepszego wykorzystania swojej wiedzy, mając za podstawowy cel interes Klienta.

II. W kontaktach wzajemnych:

  • każdy z członków Stowarzyszenia, będąc równym wśród równych, cieszy się szacunkiem całego środowiska
  • podważanie dobrego imienia lub naruszanie czci innego brokera jest traktowane jako działanie wymierzone w środowisko
  • wszelkie praktyki i działanie, noszące znamiona nieuczciwego wzbogacenia się kosztem innego brokera, zasługują na potępienie ze strony całego środowiska.

III. W kontaktach z zakładem ubezpieczeń:

  • broker, poprzez swoje zaangażowanie i profesjonalizm, umiejętnie wykorzystuje swoją wiedzę, postępuje uczciwie w stosunku do zakładu ubezpieczeń - dążąc do zabezpieczenia jak najlepiej pojętego interesu Klienta.

Główne Zasady Etyki Zawodowej

    • Brokerzy działają w interesie Klienta, którego dobro stawiane jest na pierwszym miejscu.
    • Brokerzy prowadzą działalność w dobrej wierze i zgodnie z prawem, przestrzegając zasad uczciwej konkurencji.
    • Brokerzy dbają o reputację i dobre imię swojego zawodu.
    • Podstawą stosunków między brokerami jest równoprawność i wzajemny szacunek.
    • Dobór kadr, organizacja pracy i wewnętrzna kontrola firmy brokerskiej zapewniają kompetentną i odpowiedzialną obsługę Klienta.
    • Oświadczenia składane przez brokera lub w jego imieniu, w tym również ogłoszenia publiczne, są jednoznaczne i nie mogą wprowadzać w błąd.
    • Brokerzy w swoim działaniu kierują się zasadami uczciwego obrotu w stosunku do wszystkich podmiotów.